Burinė valtis - Milanija(Master-Korabel) M 1:72, medis.

Parašė A.Povilaitis (antanas) 21 Jul 2015
Antano Povilaičio (Šilutė) modeliai >>
 


     Darau, burinės valties,Milanija(Master-Korabel) M 1:72 mastelis, testinį surinkimą. Kaip ir paprastom valtelėm, nieko papildomo neplanuoju. Viskas bus renkama be jokių perdirbinėjimų. Nebent neesminiai spalviniai papildomi akcentai, kaip ir mažose irklinėse valtelėse. Na gal dar koks stovelio ar pagrindo sumanymas. Šiaip tai šitą valtį rekomenduočiau kaip pirmą modelį darant pirmą modeliuką iš rinkinio. Arba norint susipažinti su Master-Korabel stiliaus rinkiniais.
  Pradžioje pristatau tai, kas yra pačiame rinkinyje. Kaip visada, simpatiškoje dėžutėje yra viskas, ko reikia pačiam modeliui surinkti. Tam prireiks pačių paprasčiausių įrankių, klijų ir pusmetrio laisvos vietos ant stalo.
2













  

 

                   2015-07-25

    Pradžioje paprastas, bet reikalingas darbas. Susirasti, išimti ir sužymėti visus korpuso karkaso elementus. Tuo pačiu ir išsiaiškinti, kokios čia detalės reikalingos. Tai špantai ir kilio detalės. Surinkimo instrukcijoje yra plokštelės vaizdai su sužymėtomis detalėmis, bet patogumo dėlei aš viską susižymiu pieštuku, ant pačių detalių. Taip patogiau ir bus mažiau klaidų. Ir žinoma apipjaunu tiltelių, kuriais detalės jungėsi prie plokštelės, likučius.








   Kaip matosi, korpuso karkaso konstrukcija labai įdomi ir netipiška. Kai kurie špantai sudaryti net iš 4 dalių. Kilis irgi susideda iš atskirų fragmentų. Visa tai tam, kad išvengti korpuso geometrijos išsikraipymų. Neblogai sugalvota. Man tai patinka. Pažiūrėsim kaip vis tai klijuosis.

                       2015-08-03

   Ir taip - sekantis etapas. Pradžioje tam, kad išsiaiškinti kas čia per komstrukcija ir patikrinti ar viskas laisvai ir gerai susijungia, surenku visą karkasą be klijų. Fantastika!!! Viskas susijungia idealiai. Jokio švitrinio popieriaus! Ir gana puikiai laikosi. Karkasas gausis tikrai puikus.


  



   Metas pradėti ir patį klijavimą. Pradžiai suklijuoju stovą. Visa kita, jau sekantį kartą.


              2017-01-21

      Taigi, tęsiu savo neskubų pasakojimą. Visi špangoutai, kuriems reikia nušlifuoti kampu briaunas, kad išgauti korpuso formą, turi lazeriu išgraviruotas linijas. Fanerą reikia nušlifuoti iki tų linijų, paliekant nepaliestą briauną toj pusėje, kur linijų nėra. Tuo ir užsiėmiau. Beje, šlifavau ne iki linijos. Palikau apie 0,1 mm. Galutinai išlyginsiu iki galo, kai korpuso karkasas jau bus suklijuotas.
   

 
       2017-01-22
 
   Judame toliau. Pats laikas pradėti klijuoti karkasą. Pradžiai pabandau keletą špangoutų. Viskas sekasi puikiai ir netrukus jau matosi rezultatas.
  

   Dabar pats laikas suklijuoti kilio detales 15-1 ir 15-2 į vientisą detalę. Gauname vientisą kilį. Pamatavau. Tinka puikiai be jokio šlifavimo. Super.
  

   Kilis įklijuotas, dabar priklijuoju į vietą ir viršutines špangoutų dalis. Čia visai lengva.

   Toliau į vietą pagal instrukciją įklijuoju špangoutus numeris 2 ir 3. Kilio detales 15A ir 15B. Vėliau špangoutus 13, 14 ir kilio detalę 15C.


       Šiai dienai lyg ir viskas.

                       2017-01-23

    Toliau darbuojuosi su korpusu. Pirmiausia šlifuoju detales 16L,16R,17L,17R,18L,18R,19L ir 19R. Kiek reikia nušlifuoti matosi pagal lazeriu išgraviruotas žymes. Vienas reikia apdirbti mažiau, kitas gan daug. Todėl pproceso pagreitinimui naudoju savos gamybos šlifavimo stakleles. Jų galingumas gana menkas, bet šiam darbui, tai didelis privalumas. Sunku nušlifuoti daugiau nei reikia. Detalių 20 ir 21 šlifuoti nereikia. Detalės 16,17 ir 20 įklijuojamos priekyje, o detalės 18, 19 ir 21 - korpuso gale.
  

     Kol įklijuotos detalės džiūna, išimu sekančias detales iš MK0201-0216 plokštelės. Tai yra denį (3) detalės, trancą ir dar keletą kitų. Denio detalėse yra lentų imitacija, padaryta lazeriu. Žiūrisi gana neblogai.


     Įklijuoju į savo vietas trancą ir pagrindinį denį. Viskas tinka puikiai. tenka tik keliose vietose švelniai pašlifuoti. Toliau įklijuoju priekinę ir galinę denio dalis. Kol kas viskas labai smagiai renkasi. Tiesiog pasaka. Po maždaug 4 val. nuimu spaustuvėlius. Klijai laiko jau pakankamai tvirtai.
  
    Priklijuoju juto ir bako sieneles. Na ir tuos 2 stringerius. Jie užsimauna ant špangoutų ir klijuojasi priekyje prie kilio, o gale prie tranco. Prie kitų špangoutų, kol kas nesiklijuoja.



                 2017-01-25  

      Pradedu sunkiausią etapą - korpuso apkalą. Apkala sudėtinga tuo, kad vienasluoksnė. Jei padarysi plyšį - tai jis ir liks. Neuždengsi antru sluoksniu. Puiku tai, kad apkalos lentutės forma išpjauta lazeriu ir jas prišlifuoti reikia nedaug. Kitu atveju, šis procesas būtų daug kartų ilgesnis. Pradžioje paimu plokštelę su apkalos lentutėmis ir sužymiu kiekvieną. Kuri kairės ar dešinės pusės. Pieštuku iš gerosios pusės, lengvai, nespaudžiant. Po to tos žymės nusišlifuos. O žymint iš vidaus, žymės gali ir matytis, nes dalis lentų matosi. Be to, pačių lentučių neišimu visų iš plokštelės. Imsiu tik tą porą, kuri klijuosis. Taip jų nesumaišysiu. Bet prieš tai, išimu detales iš kitos plokštelės. Tai lukštas, kuris klijuojasi ant fanerinio kilio ir transo. Ir įklijuoju į reikiamas vietas. Čia paprasta.
  

    Ir pirma apkalos lentų pora. Išmirkau šiltame vandenyje ir išlenkiu. Fiksuoju spaustukais ir leidžiu padžiūti, kad užsifiksuotų reikiama forma. Pirma pora svarbiausia, nes pagal ją lygiuosis visos kitos. Todėl čia būtina padaryti labai tiksliai ir gerai. Nuo to priklauso visos apkalos kokybė. Viskas tinka puikiai ir jau galima klijuoti. Pradžioje priklijuoju lentos dalį nuo nosies iki korpuso vidurio. Kai pakankamai išdžiūna, ir likusią dalį. Skubėti čia negalima.

    Na, o dabar pakartoju viską su kairės pusės lenta.

    Ir rezultatas šiam momentui.


                                2017-01-27
   Atrodo, kad turiu tokią problemėlę, kuri pakankamai prinervins. Kadangi buvau nutaręs truputį pakoreguoti modelio spalvinę gamą, Kai ką teks padažyti. Nutarti tai nutariau, bet špangoutų viršūnes padažyti, kaip buvau sugalvojęs, pamiršau. Viskas taip smagiai klijuojasi, tad ėmiau ir atsipalaidavau. O dabar bus vargelio! Špangoutų viršūnes padažysiu juodai, nes jos matosi. Be to faneros briaunos žiūrisi visai nekaip. Dažymui naudosiu juodą tušą. Dažnai jis geriau nei dažai. Gerai įsigeria, gerai dengia ir labai plonas gaunasi slipksnis.
   Smulkmena, bet mano žioplumas kainavo 4 valandas nervingo darbelio. Nors ir dangsčiau, bet mikroninių lašelių vis tiek užtiško ant denio. Tai nėra labai baisu. Jis vis tiek lengvai šlifuosis, tad nusišlifuos ir tie taškeliai.
  
 
   Na ir dar viena problema, tai vidinė stringerio brauna. Jis pjautas lazeriu. Matoma briauna šokolado spalvos. Aš ją nušveičiau ir dabar ji tapo balta. Tikslau medžio spalvos, puikiai matomi faneros sluoksniai. Galvoju, kad vis tik teks tą briauną užklijuoti lukšto juostele, nes ta fanera, labai jau man rėžia akį.

             2017-01-31
   Toliau dirbu su apkala. Tikrinu vėl korpuso formą ir atlieku galutinį špangautų šveitimą. Tam naudoju plastiko juostelę. Ji lengvai linksta. Pridėjus gerai matosi korpuso nelygumai. Išlyginu juos švitriniu popieriumi. Iš plokštelės išimu apkalos lentų porą. Kairės ir dešinės pusės lentas. Jos pjautos lazeriu iš lukšto ir kraštai yra rudos spalvos, padengti suodžiais. Todėl kraštų sukimas su klijais labai blogas. Tenka labai švelniai pašveisti smulkiu 150 gritų švitriniu popieriumi. Toliau lenkimas, tikrinimas kaip tinka ir vėl lenkimas. Ir taip daug kartų, kol apkalos lenta gauna reikalingą formą. Kai reikiama forma jau pasiekta, palieku apkalos lentą džiūti ir formuoju kitą. Lenkimui naudoju savo "virdulį".
   Šitą virdulį pirkau eBay aukcione už 1€ plius siuntimas. Jis programuojamas, todėl galima nustatyti reikiamą temperatūrą, kuri bus palaikoma neribotą laiką. Labai naudingas ir patogus daiktas.
   Taigi lenkimui aš naudoju karštą vandenį( 60 laipsnių celsijaus) ir Amati lenkimo reples. Kodėl ne vien vandenį? Todėl, kad taip daug lengviau... Amati lenkimo replės palieka žymes vienoje lenkiamų juostelių pusėje. Ir tai yra jų didžiausias minusas. Bet man pavyko to išvengti. Pradžioje merkiu 3 minutėms į karštą vandenį, po to Amati replėmis ir tiksliai jau pirštais formuoju reikiamus išlinkimus. Baigus paliekų džiūti. Išdžiūvus įspaudų žymės nuo replių išnyksta...
   Tokia pastabėlė. Visos nuotraukos darytos macro režimu. Todėl kai kas atrodo gana baisiai, nes stipriai padidinta. Normaliame režime viskas atrodo neblogai. Macro režimas reikalingas, kad matyčiau visus trūkumus...
   Išdžiūvusios apkalos lentos labai lengvai priglunda reikiamose vietose. Todėl klijuojant nebereikia naudoti jokių prispaudėjų, vinučių, laikiklių ir t.t.. Pilnai pakanka pirštų. Pradžioje priklijuoju prie špangautų priekinėje dalyja, po to per vidurį ir gale. Sutepu klijais reikiamas špangpautų vietas, prispaudžiu pirštais ir palaikau, kol truputį užsifiksuos. Tada vidurį ir t.t.. Viena apkalos lenta - 6 minutės. Lenkimas ir priderinimas - žymiai ilgiau.
   Priklijuotos dvi apkalos lentų poros.
  

 
                         2017-02-03
   Toliau klijuoju korpuso apkalą. Priklijuoju priešpaskutines lentas. Štai ir rezultatas.



    Na štai ir paskutinės apkalos lentos. Jos jau yra kitoje plokštelėje. Bet ilgesnės ir platesnės nei reikia. Jas reikės pačiam pritaikyti pagal vietą. Taip padaryta specialiai. Klijuojant, visada gaunasi tam tikros paklaidos. Kiekvienu atveju, jos skirtingo dydžio. Specialiai padarytos didesnės lentos, leidžia kiekvienam prisitaikyti pagal savo realią situaciją. Labai protingas sprendimas. Pritaikyti nebuvo labai sunku. Pakako švitriniu popieriumi truputį susiaurinti. Ir viskas. Išdžiūvus - pradinis  grubus šlifavimas 80 gritų švitriniu popieriumi. Galutinis šlifavimas vėliau.


   Nuotraukoje matosi skirtumas tarp pradinio ir šlifuoto paviršių:

   Ir pabaigai nupjaunu galuose išsikišusias lentas ir nušlifuoju.

                       2017-02-04
   Judam toliau. Atėjo laikas apsispręsti dėl nageliavimo. Nageliai, tai vinys, kuriomis prikaldavo apkalos lentas prie korpuso. Vinys būdavo medinės, arba metalinės. Bet metalines įkaldavo giliai, kad jų galvutė pasislėptų medyje. Tada gavutės viršų paslėpdavo medinių kamščių pagalba. Atrodydavo, kad prikalta medinėmis vinimis. To reikėdavo tam, kad apsaugoti metalines vinis nuo korozijos(rūdijimo). Žinoma, modelio rinkinyje nageliavimas nenumatytas. Tad ir pilnai teisingai jo padaryti nesigaus. Atstumai tarp špantų per dideli. Ir vinių nebus į ką įkalti. Vien tik apkalos lentutėse vinys laikysis labai silpnai. Bet pabandysiu nageliuoti. Taip bus vis tiek teisingiau ir gal gražiau.
   Pradžiai reikia pasigaminti pačių medinių vinių. Technologija atrodo paprasta. Bet realiai, tai ne viskas čia lengva ir taip jau paprasta...
   Pradžioje darau filjerę vinims gaminti. Kažkada buvau pasigaminęs iš metalo, bet kažkur nukišau ir neberandu. Žinoma, geriausia būtų gamyklinė. Tik kad jau kainos labai nehumaniškos. Tad lieka tik pasvajoti.
  Darysiu pats, laikiną tokią. Imu aliuminio plokštelę ir joje išgrežiu skylutes. Diametrai 1 mm, 0,8 mm ir 0,4 mm. Pažiūrėsiu, kaip seksis daryti ir kaip atrodys. Gamybos principas paprastas. Imi medinį strypelį ir besisukantį prastumi per skylutes. Tai gaunasi gražus apvalus strypelis. Diametras pagal poreikius.
   Vinis darysiu iš bambuko iešmelių. Atsižvelgiant į mastelį, reikėtų 0,4 mm storio. Pažiūrėsim, kaip atrodys pagamintos. Prisipjaunu bambuko ruošinių po 20 mm ilgio. Tada skeliu juos išilgai, per pusę. O tą pusę skeliu išilgai dar per pusę. Gaunasi reikiamo storio ruošinys. Tokį ruošinį vienu galu spaudžiu į Proxxon gręžtuvą. Apsukos apie 16000. Ruošinio galą pasmailinu peiliuku, įjungiu gręžtuvą ir pirmyn.



   Tai gaunasi toks pasišiaušęs strypelis. Atsikerpu gerają dalį ir sukarpau reikiamo ilgio strypeliais. Atsikerpu gabaliuką apkalos iš lentų plokštelės ir pasidarau bandymą. Matosi, kad 0,4 mm diametro vinys bus per plonos. Praktiškai, ant korpuso, po visų šveitimų, jų nesimatys. Nors pagal mastelį būtent tokio storio vinių ir reikėtų. Teks eiti į kompromisą ir daryti 0,8 mm diametro. Kitaip visas šis darbas neturi prasmės Todėl 0,4 mm diametrą pergręžiu į 1,2 mm diametrą.
   Prisidarau daugiau ruošinių ir pradedu daryti vinis. Bet čia yra vienas niuansas. Reikia naudoti minštus iešmelius. Kiti netinka. Stringa ir lūžta. Vinys nesigauna. Tie iešmeliai, pasirodo yra dviejų spalvų. Pagal tai skiriasi ir jų kietumas. Baltos spalvos, kurie nuotraukoje pažymėti raudona rodykle, tinka puikiai. Pažymėti žalia rodykle rudi - visai netinka. Per kieti. Na, bet tai ne problema. Tų strypelių tai yra marios... Rudus ruošinius išmetu ir pasidarau kitus, baltus. Pagaliau turiu apie pusę reikiamo kiekio medinių vinių.


                           2017-02-07 
    Taigi - nageliavimas. Procesas paprastas. Kadangi apkala vienguba, nagelius galiu daryti tik ties špangoutais. Šiaip, tai reikėtų bent 3 kart dažniau. Yra kaip yra. Žymiu vietas, kur eis vinių linija. Tam naudoju lanksčią plastiko juostelę. Kiekvienoje apkalos lentoje bus po 2 vinis. Sužymėjus, gręžiu 0,8 mm diametro skylutes. Paskui į jas PVA klijais įklijuoju medines vinutes. Kai išdžiūva, nukarpau replutėmis. Pabaigoje nušveičiu grubesniu švitriniu popieriumi. Bet, tai dar ne galutinis korpuso šveitimas. Procesas matosi nuptraukose.
  



                            2017-02-10
   Darbinga diena, kai buvo atliktas nemažas kiekis operacijų. Bet, apie viską iš eilės. Visų pirma, nutariau padaryti apkalos lentų ilgio imitavimą. Jei jau padariau vinis, tai visai nelogiška nerodyti ir apkalos lentų ilgio. Realus ir logiškos tokio dydžio laivui yra 9 metrų(30 pėdų) ilgio apkalos lentos. Perskaičiavau pagal mastelį, kokio ilgio bus modelyje. Ir reikiamose vietose padariau įpjovas. Suprantama, kad lentų sujungimo vietose teko pridėti papildomai vinių. Įpjovas padariau gilokas, bet kai nusišlifuos, prektiškai jų ir nesimatys. Jos išryškės tik po galutinio korpuso padengimo aliejumi.
  
   Baigęs su šia operacija, iš plokštelės su detalėmis išėmiau kilio apklijavimo detales. Kilis fanerinis, nesimpatiškas. Tad tos detalės klijuojasi vaizdui pagerinti. Jas nusišlifuoju, išlenkiu reikiama forma, taip parengdamas klijavimui. Klijai PVA. Priklijuoju.



   Kadangi tai yra pirmasis Milanijos(Master Korabel) firmos rinkinys, jame yra ir vienas kitas netikslumas, ne iki galo apgalvotų, arba ne visai logiškų  sprendimų. Pvz. kiliui nenumatyta keletas tokių apklijavimo detalių. Tai vidinė priekinė kilio dalis, kuriai nėra uždengimo detalės. Kaip ir kilio gale. Briauna, prie kurios tvirtinasi vairo plunksna, irgi neturi šios detalės. O faneros sluoksniai ten puikiai matosi ar gadina visą vaizdą. Bet tas bėdas lengva pataisyti. Tiesiog iš lukšto likučių išpjauti reikiamas detales ir jas užklijuoti. Ką ir padarau.

 
                                2017-03-07
   Atėjo laikas priklijuoti juto ir bako denius. Pasirodo, įklijuodamas stringerius, padariau mažą klaidelę. Priekyje jie isiklijavo ne visai horizontaliai. Vieta sudėtinga klijavimui, tai ir neapsižiūrėjau. Bet šią bėdą nesunkiai ištaisiau švitriniu popieriumi. Gali būti, kad ir kitose vietose su tuo bus problemėlių.
Abu deniai atitiko labai gerai. Prireikė tik mikro pašlifavimo ir viskas tiko.

   Dabar jau galima klijuoti ir barhoutus. Juos jau anksčiau buvau nudažęs juoda spalva. Kaip visada, panaudojau juodą tušą. Barhoutai klijuojasi iš išorės ir paslepia stringerius. Trumpi galiukai klijuojasi ir laivugalyje. Pradžioje išlankstau pagal formą, po to priklijuoju. Laiko tai užėmė nemažai, nes čia labai svarbu tikslumas. Barhoutai, visų pirma turi tiksliai sutapti priekyje, antra - gerai uždengti stringerį ir trečia - jų linija turi būti grakšti, nekreiva ar laiptuota. Nuo to labai priklauso viso modelio vaizdas.



   Dabar - vienas iš sunkiausių momentų. Man labai nepatinka denių spalva. Šviesi fanera spigina kaip saulė... Dar didesnė bėda ta, kad padengus aliejumi, jie įgaus geltoną atspalvį ir atrodys dar nenatūraliau. Visaip aš čia galvojau, kankinausi ir pasiryžau. Didelė rizika viską sugadinti netinkama spalva, bet surizikuosiu. Truputį vis tik pasendinsiu tuos denius... Gal bus gerai, o gal ir ne. Aš nežinau...
   Padariau. Patys galite įvertinti skirtumą. Nors nuotraukose viskas atrodo nelabai, realiai lyg kažkas ir gavosi. Bent jau nesugadinau visai. Atrodo...

   Ir pabaigai, pagrindiniai įrankiai, naudoti darant šį modelį iki šio momento. Nieko įpatingo ar brangaus...

                               2017-03-10
   Klijuojame toliau. Eilė grotelėms ir liukams. Nušlifuoju nuo pajuodavimo kraštus, liukų kraštus kampu ir klijuoju į vietas. Labai lengva.

   Toliau lukšto juostelės. Tai vaterveisai. Išimu ir klijuoju. Stringerių faneriniai kraštai atrodo baisiai... Nuo vaterveisų likusiame lukšte randu reikiamo ilgio juosteles, atpjaunu ir užklijuoju tuos fanerinius kraštus. Dabar viskas atrodo žymiai padoriau.

   Laikas priklijuoti vertikalias suolų atramas. Bet pirma prie jų reikia pritvirtinti "anteles". Paskui bus sunku tai gerai padaryti. Nušveičiu atramas ir pačias "antis". Iš smeigtukų padarau tvirtinimo strypus "antims". Pajuodinu juos dujiniu degikliu. Pritvirtinu "antis" prie atramų.


   Belieka įklijuoti atramas į vietas. Atrodo visai neblogai. Kuo toliau, tuo labiau man patinka šitas modelis. Dirbti vienas malonumas.

                              2017-03-15
   Pradedu montuoti suolus. Pirmas suolas iš vienos dalies, bet turi nežymų išlenkimą. Kaip jau minėjau, stringerius įklijavau truputį neteisingai. Ne visai horizontaliai, todėl dabar reikia pritaikyti suolus, kad nebūtų negražių plyšių. Padeda šlifavimas. Tai nesunku, tik kažkiek užtrunka. Priklijuoju tą suolą ir knicas.

   Iš smeigtukų darau žiedus. Šalia originalūs - iš žalvario vielos. Taip tenka daryti todėl, kad šiuo metu neturiu žalvario juodinimo skysčio. Be to, man labiau patinka detalės iš plieno, nei žalvario. Man taip atrodo geriau ir tikroviškiau.

   Nušveičiu visus suolus ir kojų atramas. Ir įklijuoju pirmą porą į vietas. Iš kartono pasidarau nesudėtingus šablonus. Vieną suolams, kitą kojų atramoms. Jie reikalingi išlaikyti vienodus atstumus tarp suolų ir atramų. Be to, suolų galuose padarau išėmas, kad jie įsileistų žemiau. Kiekvienam suolui jos skirtingo ilgio, tad tenka pritaikyti kiekvieną individualiai. Negreitas darbelis...


   Įklijuoju vidurinį suolą. Jis vientisas ir turi 4 knicas. Klijuoju kitus suolus naudodamas šablonus. Štai rezultatas.


                      2017-03-28
    Vienas iš dažnai užduodamų klausimų yra kodėi ir kaip darau detales iš geležies, bet ne žalvario. Ir ar tokios detalės su laiku nerūdyja? Taigi, trumpai apie tai. Detales darau iš įvairių pagalbinių medžiagų ir kas per geležis nelabai aiškinuosi. Dažniausiai tai minkštas metalas. Tinka viela, smeigtukai, vinys. Geriausia medžiaga yra vinys, jei nereikia didelio glotnumo. Apie technologiją jau ne kartą rašiau temose apie karietą ir kitur. Ji labai paprasta. Pirmiausia metalą atkaitinu dujiniu degikliu. Tai yra įkaitinu iki šviesiai raudonos spalvos ir palieku lėtai ataušti. Taip jis tampa dar minkštesnis. Naudoju Proxxon dujinį degiklį. Tinka bet koks kitas, bet šitas man pats geriausias. Dirba jau daug metų be problemų. Na, o toliau seka pats reikamos detalės gamybos procesas. Lankstymus darau šaltu būdu, nes lengva. Detalės tai miniatiūrinės. O va keisti formą pvz. iš apvalaus į stačiakampį ar juostą, susukti ir pan., jau dirbu kalviškais metodais, įkaitinus metalą degikliu. Žodžiu - mikrokalvystė. Toliau pagaminta detalė dar kartą atkaitinama. Tai pašalina atsiradusias vidines metalo įtampas ir pajuodina detalę. Atrodo labai natūraliai. Jokių chemikalų tam nenaudoju. Suprantama, kad kartais cheminį juodinimą tenka panaudoti. Bet tik ne su geležinėmis detalėmis.
  
    Su rūdijimu susidurti neteko. Po atkaitinimo, metalas tampa pakankamai atsparus rūdijimui. Įdedu keletą mano karietos nuotraukų. Ten labai daug metalinių detalių. Kai kurioms jau dabar yra apie trys ir net keturi metai praėję po jų pagaminimo. Ir kol kas jokių rūdelių. Žinoma, modelis neturi būti laikomas drėgmėje. Jei ne rūdys, tai kitokios deformacijos jį būtinai pribaigs. Modeliai visada turi būti laikomi vitrinose, taip juos apsaugant nuo dulkių, drėgmės ir kitokių poveikių. Aš visada taip darau. Kitaip - tai modelio naikinimas savo rankomis...

                       2017-04-01
   Judam toliau. Darau juto laiptelius ir suolelį. Tik niekaip nesuprantu, kur klijuoti vieną detalę. Net foto instrukcija nepadeda. Pamiršo pavaizduoti šį momentą. Situaciją išgelbėja elementari logika. Taigi, surenku laiptelius ir įklijuoju į vietą. Po to priklijuoju ir suolelio dalis. Štai kas gavosi.


   Pasiruošiu sekančią detalių grupę. Bet vienos detalės, reikalingos trancui, nerandu. Chmm... Kadangi tai tik paprasta juostelė, atsipjaunu iš likučių. Truputį Master Korabel vyrukai vėl suklydo... Ne problema. Padarau ir priklijuoju. Nupjaunu nereikalingus, išsikišusius toptimbersų galus.


   Paruošiu ir įklijuoju tranco balkį ir suolą. Taip pat paruošiu ir juodu tušu nudažau juto planširius. Kai išdžiūna, priklijuoju į vietas.

   Ir labai sudėtinga vieta. Reikia juostele užklijuoti tranco briauną, kad nesimatytų fanera. Bet trancas lentos formos. Ir lenkti reikia labai stačiu kampu. Ir dar tie užlenkimai turi būti truputį susukti kitoje plokštumoje. Tenka paprakaituoti. Dažau juoda spalva ir priklijuoju.

   Priklijuoju vairininko kojų atramas.

   Toliau, iš smeigtukų metaliniai tvirtinimai "antims". Juodinu dujų degikliu ir tvirtinu "antis" į vietą. Na dar padarau žiedus ir irgi įtvirtinu savo vietose. Kol kas šiam kartui viskas.


                      Bus daugiau...

Redaguota: 01 Apr 2017 23:40

Atgal

Komentarai

Nerasta

Komentuoti


Paieška

Statistika

Lankėsi per 10 min
  • visi ilsisi
Svečiuojasi: 1 lankytojas

Scale Model


Šalys!